جاذبه گردشگری چشمه معدنی گراوان سردشت

۲۳ تیر ۱۴۰۰ 416 نمایش

?‌ چشمه گراوان و سازه آهکی زیبا که طی صدها سال از رسوب آب چشمه تشکیل شده است !
. ‌ ? ویدیویی متفاوت از چشمه معدنی #گراوان #ربط ـ سردشت
. ‌

تهیه و تنظیم: هادی ابراهیم پور
@srusht_official ‌

چشمه آب معدنی گراوان، در کنار روستایی به نام کانی گویز در نزدیکی شهرستان ربط و در 12 کیلومتری شمال شرقی شهرستان سردشت قرار دارد. چشمه ای که تنها فقط منبع آب نیست ، بلکه خالق اثری هنری در دل طبیعت است.

میزان املاح محلول در آب این چشمه حداقل یک گرم در لیتر می باشد و آبی گازدار و معدنی از دل آن می جوشد و پس از روانه شدن در سطح زمین از خود موادی به جا می گذارد و این مواد با گذشت روزها و اضافه شدن آن ها،  توده ای مخروطی شکل جالب خلق می کنند و تبدیل به تپه ای ملون (رنگارنگ) می شود که در میان طبیعت سرسبز منطقه، کنتراستی چشم نواز ایجاد می کند و خستگی را از چشمان مسافر می زداید.

آب غنی و پر خاصیت آن علاوه بر خواص درمانی، منطقه را بسیار زیبا و دیدنی کرده که گردشگران و طبیعت دوستان بسیاری مشتاق بازدید از آن هستند.

این سازه آهکی زیبا که چشمه از درون آن می جوشد، حدود بیست متر ارتفاع دارد و باگذشت سالیان سال به این شکل و اندازه تبدیل شده و در ارتفاع 1206 متر از سطح دریا قرار گرفته است. اگر به بالای آن بروید، جنب و جوش و شوق زمین را برای حیات بخشی از صدای جوشش آب، حس می کنید. آبی که از این چشمه بیرون می آید بعد از طی مسیر خود به رودخانه زاب کوچک می ریزد.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *