لحظاتی با صدای دلنشین ماموستا خدر قادری مشهور به خله درزی سردشتی

۳۱ تیر ۱۴۰۰ 387 نمایش

❤️ “ئازیزێ” به دەنگی به سۆزی ماموستا “خدر قادری سردشتی ” مشهور به خلە دەرزی

پیانۆ : کاوه پیشداد
@kawe_pishdad

ماموستا خدر قادری مشهور به خله دەرزی اسطوره موسیقی بیت و حیران کشور و اهل سردشت می باشد استاد خدر قادری گرماوی مشهور به «خلە دەرزی» هنرمند بلامنازع بیت و حیران کشور  خدر قادری گرماوی فرزند قادر متولد 1295.01.03 روستای گرماب علیا از توابع دهستان آلان شهر سردشت.

خلە دەرزی کردستانی و از عشیره سوسنی می باشد .  از ابتدای تولد تا حدود 27 سال قبل در روستای محل تولد خود یعنی گرماب علیا زندگی می نمودند و بعدا به روستا باغی نقل مکان می نمایند و حدود بیش از بیست سال است که به سردشت آمده اند.

تحصیلات کلاسیک و غیر کلاسیک ندارد. فعال در حوزه بیت و حیران ( ناصر و مال مال – مم و زین – برایموک – رنبیل فروش – قه ر و گوله زر – سیده وان،مه لکه وان،خه ج وسیامه ند ، و ……..

نکته قابل تامل و مهم اینست که وی در چهارحوزه هنرکردی بیت خوانی، حیران، لاوک و شمشال زنی خبره بوده و استاد می باشند درحالی که هیچ تحصیلات کلاسیک و غیر کلاسیک خاصی ندارد

در گذشته از طریق استودیوهای محلی، بخشی از بیت و حیران های ایشان بر روی نوار کاست ضبط شده بود و در 20 سال اخیر، پس از برگزاری همایشی در تقدیر از ایشان ، فعالیت هنری ایشان افزایش یافت «خلە دەرزی» در بیشتر فستیوال های هنری کشور شرکت داشته است

برای دانلود همه آثار وی میتوانید به سایت اختصاصی آثار وی مراجعه کنید :

www.kheladarzi.ir
www.kheladarzi.ir
www.kheladarzi.ir

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *